lottaskoja

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Eva-Karin - 24 juli 2012 12:14

Älskar att ha träningsprojekt, alltid så kul att få följa utvecklingen av ett helt nytt beteende.

Så i söndags innan Kitty åkte hem filmade vi Fanny när hon sprang så fort hon kunde ute på grusvägen. För det är i stort sett den farten och de stegen jag sen vill ha på balansbommen. Så då vet jag vad jag ska titta efter. Men det är svårt för det går verkligen så jädra fort i verkligheten. Men hoppas på att lära mig att se.

Så igår tog vi fram en riktigt stor träskiva, och gjorde samma sak fast över den, och då klickade jag när hon sprang på den istället för att hoppa över, och det är nog där vi kommer vara under många träningspass framöver, kommer dock behöva någon annan också som kan klicka och kasta leksak, för eftersom jag inte vill kasta förrän jag vet om hon har trampat så hinner hon i stort sett vända och titta på mig innan hon får leksaken, och så vill vi ju inte ha det.


Träningstips/konstruktivkritik tas tacksamt emot!!!


Här är iaf en film från springandet på grusvägen, nästa gång ska jag filma plankan också!





Sen måste jag bara säga hur mycket alla positiva kommentarer betyder för mig. Har från flera olika håll efter tävlingen nu förra veckan fått så många positiva kommentarer om mig och Fanny att jag känner mig alldeles rörd! Sånt betyder oerhört mycket och jag blir bara så glad!


 


Men men, nu är hundarna trötta och nöjda efter 1,5 timme i skogen/sjön. Och jag ska åka och jobba! Längtar verkligen tills jag börjar jobba natt, då hoppas jag på betydligt mer fritid!



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards