lottaskoja

Alla inlägg under augusti 2012

Av Eva-Karin - 21 augusti 2012 21:57

Har nu bara varit ledig och hemma i två hela dagar, och det behövdes verkligen, har sovit länge på mornarna och verkligen tagit igen mig. och det har verkligen behövts. Så skönt att få en chans att göra det!

I förra veckan spenderade jag och Emma och Lilly ett par underbara dagar i varberg och halmstad. Vi hade underbart vackert väder under hela tiden och det kändes nästan som vi var utomlands. Så skönt, dock inte så uppvilade då jag inte tror vi spenderade mer än fem minuter åt gången hemma, och då mest med att packa om för att bege oss mot nästa resmål :)  Och vårt absoluta favoritresmål var västrastranden. Är helt underbart att de har en strand där hundar får vistas även på sommaren!!

Här kommer lite bilder från vår underbar semester!


mitt alldeles egna sjöodjur :)




 

Även kiwi blev rikitgt busig vid havet!




 

Lilly trivdes också hur bra som helst där :)




 

Ja hon var nöjd med det mesta faktiskt :) Underbara snälla bebis!




 

Vi provade vallning, och första gången så kändes det faktiskt roligt, så mailade till och med en instruktör här i kil nu när vi kom hem för att ta privatlektioner nu när jag var ledig... men typisktnog var hon bortrest i två veckor :(





                       



Nu har jag och Anna även påbörjat ett nytt projekt, efter diskussioner fram och tillbaka har jag bestämt mig (iaf för nu) att strunta i running på balansen och försöka att bara lära in running över Aet, för det är där jag känner att det är störst skaderisk med stoppade och det är där jag har en sportslig chans att hinna med :)

Så efter att jag och Anna slog våra kloka huvuden ihop igårkväll har vi nu förhoppningsvis kommit på ett sätt. Men det lär ju visa sig inom några månader hur smart det är, men just nu tror jag på det ;)



Av Eva-Karin - 1 augusti 2012 11:32

I måndags var jag och Anna på Lundagård och tränade, jag har ju insett att även om jag tycker det känns som jag springer så gör jag verkligen inte det det när jag tittar på filmerna. Och sen har jag svårt att komma ihåg längre kombinationer, så det blev fokus för dagens träning, och vi kommer nog göra det ännu springigare och klurigare framöver, för det var verkligen nyttig träning (mest för min del). Måste lära mig att inte bara ta små futt steg....


Här kan ni iaf se två filmer, först en med Fanny och sen var jag tvungen att prova med Qase också. Hon är verkligen en kul hund att köra, provade då även mitt livs första blindbyte :) Man sparar ju tid men tycker alldeles för bra om gregsystemet för att kunna se fördelarna med något annat i nuläget :) Körde även med BIlly, där kan vi snacka om motor och tryck, blev nästan lite skärrad av upplevelsen :) Där fick man skylla sig själv om man stog i vägen och inte hade visat vägen och flyttat på sig fort nog. Snacka om häftig hund, som kräver sin förarare :) Som tur är finns ingen film på det :)





Annars tränar vi för fullt på running, men har inte tid att sätta ihop de filmerna nu innan jobbet. Är sktisvårt att få henne att förstå i nuläget, men vi kämpar på.


Annars var jag igår tvungen att sätta ihop en film med mina favvo lopp. Hade sån otrolig mensvärka att jag var tvungen att åka hem från jobbet, spenderade sen kvällen i soffan, tyvär blåste det för mycket för att se på tv :( Så då blev det surfande och filmpysslande istället :)




Idag har vi varit ute med båten på förmiddagen, snacka om bra träning för både mig och hundarna. Och så härlig sommarkänsla :) Fast kan lova er att det är en ganska blöt upplevelse!


Nu ska jag snart iväg och jobba.... bara två månader kvar nu innan jag styr flyttlasset mot halmstad. Åh vad jag längtar!! (ska även bli skönt att kunna slappa och kolla på tv även om det blåser, regnar eller snöar :P )



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards