lottaskoja

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

sista dagarna i värmland!

Av Eva-Karin - 28 september 2012 22:28

Oj så fort dagarna går, de bokstavlig talat springer iväg för mig! Igår jobbade jag sista dagen på sjukhuset, känns verkligen tråkigt att lämna alla underbara männsikor jag har lärt känna där!! Tänk vilken fantastisk tur jag har haft, sen jag slutade universitetet har jag inte haft annat än underbara kollegor! Och sånt är verkligen guld värt!! Och extra roligt tycker jag det är med de kommentarer jag får nu, att jag alltid är så glad och rolig att jobba med. Sånt blir jag väldigt glad av att höra, för är inte alltid jag upplever mig själv som sådan. Och nu hoppas jag på ett arbete med lite mindre stress och på att iaf få bra kollegor (det räcker om de så bara är hälften så underbara ;p).



Sen har vi ju mina underbara vänner. Det kommer verkligen bli tomt och konstigt att inte kunna träffa dem så ofta som jag vill. Var förresten ute med Anna och några av hennes vänner på en underbart rolig ridtur i onsdags! Var 6 år sen jag satt på en hästrygg så kan ju säga att jag kände mig rätt ringrostig, ja jag har ju aldrig varit någon duktig ryttare men lite säkrare än såhär har jag iaf känt mig :) Fick låna en superfin och trevlig gammal travare, pigg som en buse! Vi var väll lite oense en stund om vilket tempo vi faktiskt skulle förflytta oss i men för det mesta hade vi riktigt trevligt :) Verkligen något jag kan tänka mig att göra om igen, även om jag fick halta fam och knappt kunde sitta ner dagen efter :)



En av de fina hästarna som var med på ridturen!




 

Annas fina häst Josefin!



 

Och den fina hästen jag fick låna, Area



   






Torsdag eftermiddag spenderades med bästa Emma och Lilly, hon växer verkligen så det knakar och är glad och busig mest hela tiden. Känns väldigt tråkigt att inte kunna följa hennes utveckling lika tätt som jag nu har haft äran att få göra.


 



Och idag började jag och Anna dagen med lite fotande av henne och jossan nere vid sjön, var så underbart väder så kunde inte låta bli att fråga om de ville vara modeller. Önskar så att jag hade ett objektiv med mer zoom, tror faktiskt jag ska investera i det, och ska även försöka gå en fotokurs, hoppas jag kan hitta någon sådan i halmstad. För det där med att fota är verkligen något jag älskar. Idag hade jag problem att få till skärpan, vet inte rikgigt var felet ligger (därför jag behöver gå kurs!!) men var iaf ett par bilder som blev bra!


                                               





Efter fotandet bar det av hem till Anna för ett besök av hundfysioterapeuten Therese, väldigt trevlig tjej som verkade kunna sitt yrke, hon kände först igenom Fanny med utgångspunkt att försöka hitta några skador efter vurpan i helgen. Men hittade inget!! Så då fick hon istället en helkroppsmassage. Det hon hittade då var en liten stelhet vid ena skuldran och lite i ländryggen, men det var lätt att massera upp. Så himla skönt och vilken lättnad!!!


Och det ska verkligen bli spännande att börja ett nytt äventyr! Börjar bli lite nervös inför nya jobbet, kan ju ingenting om ortopedi! Men men, det ska nog gå bra tillslut :) Och längat efter att få bo in mig i nya lägenheten. Ska bli kul att få utfoska ett helt nytt område och ska bli roligt att få lära känna massa nya underbara människor!!

Är iaf nästan färdigpackad nu, ska göra ett sista ryck i morgon och sen är jag redo att åka!!Wii så spännande!!


Sen måste jag bara visa klippet från filem i kumla där Fanny snabbt lämnar banan när jag glömmer ropa på henne efter en tunnel, kan ju tycka att jag iaf nu borde ha lärt mig läxa och i framtiden kanske gör lite bättre ifrån mig ;)









 
 
Emma

Emma

1 oktober 2012 13:50

Misstänkte att det var du som varit i farten och tagit kort på Anna och Jossan. Superfina kort! :) Härliga du, kommer sakna dig! Men superbra att jag bor nära dina päron för då kan vi ju ses när du är och hälsar på. Och jag, lilly o kiwi kommer förstås ner för att hälsa på i Halmstad! Lite kul också för då får man ju en anledning till att åka neråt i Sverige. Hoppas första arbetsdagen gick bra:D Bamsekramar

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards