lottaskoja

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Eva-Karin - 3 oktober 2012 11:31

Ja ni, är såklart mycket tankar och känslor upp och ner och fram ochh tillbaka när man gör något helt nytt. Hade nog haft lite för stora förhoppningar om hur modernt det skulle vara på ett privatsjukhus, för det visade sig att det inte alls var så. De har fortfarande medicinlistor på papper, de har bara manuella sängar, byter doktoter på löpande band med mera med mera.... Men men, nyttigt att se! Bara för att det är ett privatsjukhus innebär inte det att man inte sparar på absolut allt som kan sparas på. Vissa grejerj saknar jag verkligen, som att ha bärbara telefoner och en receptionist som hjälper till dagtid. Var väldigt mycket merjobb här och svårt att få tag på kollegorna, och att ha medicinlistorna på papper upplever jag som rent av farligt, är ju omöjligt att lyckas tyda doktorernas kråkfötter ibland!


Men men, ska försöka göra som en av kollegorna sa (hon jobbar dock för bemanningsföretag så är väll bara där denna veckan), men hon sa iaf ungefär som så att du får glömma allt du lärt dig och bara lära in allt på nytt. För om jag hela tiden ska gå och tänka att det var  bättre i karlstad och det här är ju dåligt, då kommer jag att få  det jättejobbigt. Så nu försöker jag se det hela med öppna ögon, det har ju helt klart fungerat för dem att jobba såhär i många år :) Men det kliar helt klart i fingrarna att få driva igenom lite förbättringsarbeten som jag är övertygad om skulle spara både tid och pengar i längden :)


Annars försökte jag igår efter jobbet kolla in min nya lägenhet, men de håller på att måla om den denna veckan så när jag öppnade dörren möttes jag bara av en stor stege och massa grejer så det gick inte ens komma in, men det ska iaf vara klart på fredag så då ska det bli spännande att se hur fin den har blivit!!

Annars har vi det toppen här hos Kitty hundarna och jag, igår var vi ute på en riktigt skogsvandring efter jobbet! 2,5 h i raks takt i vacker men väldigt bölt skog, blev en hel del balanserande på stockar och övrigt för att ta sig förbi de värsta vattenpölarna. Idag är Kitty på APT hela dagen och jag och hundarna har precis varit och gått i över en timme på stranden, så nu sussar de sött allihopa och jag ska strax åka och jobba. Ska dock försöka övertala chefen om att låta mig jobba natt på fredag istället för dag, för då ska Kitty och Elin till växjö och valla och jag vill också med!!! Pluss att en riktigt bra och go nattsköterska jobbar då och henne skulle jag väldigt gärna gå brevid!! Så håll tummarna för mig att jag får byta då!! Och sen på lördag kommer mamma och pappa med all grejerna. Tänk så lyxigt att ha så snälla föräldrar!!!


Nu är det bäst att slänga i sig lite mat!!


 



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards