lottaskoja

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Eva-Karin - 4 oktober 2012 19:32

Att låta bli att försöka träna om jag är trött och otaggad! Då är det ju bättre att låta bli. Blev riktigt besviken på mig själv idag, var och tränade med Kitty och Elin men kunde verkligen inte hitta någon glädje eller tjusning i själva träningen, och såklart blev allt då bara väldigt kaosartat och fel och jag känner mig som världens sämsta människa och tränare. Och detta är verkligen inte rättvist mot stackars lilla Fanny. Så hon fick köra ett varv med Kitty istället och sen körde vi bara lite småsaker som jag kunde belöna. Men blir s trött på mig själv, och har lite svårt att veta vad allt beror på, är det bara att jag är så trött efter hela veckan på nya jobbet eller är det att Fanny har fått en ny fart som jag känner att jag inte hänger med i (är övertygad om att jag skulle hänga med om jag faktiskt ville) eller är det något helt annat?? Har ju i stort sett knappt haft lust att träna agility sen i somras, och det var ju i samma veva som vi började tävla.... kan det ha med det att göra att glädjen har försvunnit??? Älskar ju för guds skull att träna hund så varför tycker jag inte att det är kul nu??? Jo tricksträningen inne tycker jag är kul.¨Men den är ju också helt kravlös..!? Så kanske bara ska göra det en stund. Gå en freestylekurs eller nåt..... Jaja, framtiden får väll utvisa vad som händer, fast har ju fått lära mig att det är man själv som bestämmer sitt eget liv och sin egen inställing... men just nu upplever jag det väldigt svårt att hitta någon glädje i detta, och det känna förjäkla tråkigt med tanke på hur kul jag tidigare har tyckt att det har varit och med tanke på att alla jag typ kommer umgås med här tränar just agility.......

Jaja, nog med det tråkiga som jag mest skriver om för att det hjälper mig att rensa huvudet...


Nu ska jag meddela att världens vackraste och bästa golden idag fyller 5 år! Vad skulle jag gjort utan dig Lotta!!!

Och vad denna söta golden har som senaste hyss ska jag berätta om en annan dag :)


 


I morgon blir det vallning, så då tänker jag iaf vara lite mer träningssugen!! Annars får jag väll leka fotograf, då brukar jag ju iaf bli på bra humör :)

Det var allt från soffan i halmstad ikväll!! Och så tokig är den iaf inte, för har världens bästa lilla svarta vid fötterna och världens bästa vita ligger och sover med huvudet i knät, kanske föklarar de många stavfelen för det är lite svårt att skriva när hon ligger här, men vad gör det när man är världens bästa golden och dessutom har födelsedag!!



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards