lottaskoja

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Eva-Karin - 28 oktober 2012 15:13

Hade ännu ett bra träningspass med Anna på fredagen, vi blev dock halvvägs in i träningspasset bestulna på alla hinder :) De skulle nämligen användas på Lillerud på en inoficiell tävling på lördagen. Och eftersom träningen nu har kännts bra och rolig, och det kanske viktigaste av allt, de orkade inte flytta A-hindret så det skulle inte vara med!!, så var det ju perfekt för oss att åka och tävla på lite roliga och lätta banor utan press. Lyckades även i sista sekund få med mig Emma och kiwi. Dessutom så följde bästa syster yster och Lilly med förståss. Och skönt var det att Elin var med för efter att först ha kört vilse på vägen dit så var vi tio minuter sena, och eftersom det inte var så många startande i klasserna så var det skönt att ha någon som kunde hjälpa till med hundar och bebis :) Dessutom så är det alltid kul när ens nära och kära vill följa med och uppleva det som jag verkligen brinner för! Och det bästa av allt var att vi idag även lyckades imponera på henne!  :)


Lotta började i agilityn, jag blir lite passiv hindret efter slalom där jag har tänkt göra en threadle oxh sen bakombyta efter tunneln, och då drar Lotta iväg på hindreet framför, och jag förstår henne när jag ser filmen, jag är väldigt otydlig. Sen vet jag ju om att hon har svårt att svänga tajt, så det förvånar mig inte direkt att hon tar hindret efter tunneln :)

I hopploppet sköter hon sig galant, tyvär har jag tydligen inte lärt mig än att man inte ska prata med hunden när den är mitt över hindret, för jag säger både "slalom" och "tunnel" precis över hindrena och det är troligtvis därför hon river. Men hon är bra underbarmin lilla Lotta. Och vilken fart i slalom, hon som brukar gå i slalom på tävling!!



Fannys lopp är jag suveränt nöjd med, hon svänger himla fint, är lyhörd, springer inte förbi några hinder, river inget, gör slalom perfekt m.m Hon är helt enkelt underbar! Är ganska nöjd med mig också, hinner de bytena jag hade planerat! Sen förstår jag inte varför jag ska ha så jäkla bråttom med att släppa henne efter kontaktfältshindrena!!!! Speciellt inte på en inoficiell tävling!!  Hade jag väntat med det i två sekunderpå agilityloppet så hade jag hunnit fram och kunnat skicak henne rätt över sista hindret. Men ska försöka göra det till enlärdom att alltid titta och tänka mig för innan jag släpper henne!!




Nästa tävling blir dock inte förrän den 19 januari, och då inne i fina halmstadhundarena! Sen blir det nog massa tävlingar i vår när Kitty får börja tävla med Tindra, men tills dess är det ju typ inga andra som  tävlar i klass ett längre, så då väntar jag hellre för det är ju tråkigt att åka själv!! Så kan vi försöka fokusera lite på vallning nu en stund framöver :)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards