lottaskoja

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

vallning m.m

Av Eva-Karin - 8 december 2012 15:59

Satt inatt på jobbet och skrev ett långt inlägg om vallning och allt annat, sen när jag tryckte på spara knappen så stod det bara error och allt försvann... så himla tråkigt!! Och man tappar lust att skriva allt igen... men men jag börjar iaf skriva lite av det så får vi se hur mycket aom blir med at det jag skrev förra gången :)


Iaf känns det som jag har gått och blivit en vallningsnörd, kommer på mig själv  med att sitta och tänka på vallning ett par gånger om dagen, vad vi har gjort, vad vi borde ha gjort annorlunda osv. Men men, är man en hundnörd och hittar en ny hundsport som man tycker är superrolig så är det väll antagligen bara naturligt :)

Iaf har ju Elin hittat får till oss som vi kan få träna på ca 1 gång/vecka om nu vädret tillåter. Och det känns riktigt kul, då har man ju verkligenen chans att utvecklas och komma frammåt i träningen. Just nu är vi inne i en väldigt trevlig fas, Fanny gör så himla mycket fina sakeroch jag känner väll att jag börjar fatta lite iaf :) Våra största problem nu är att hon går lite för fort i drivningarna samt att hon, speciellt när hon ska byta håll från en vänster flan till en höger, blir osäker, och busar till det (svansen åker upp, hon springer fort förbi fåren och skäller på dem). Men skulle tro att vi lätt kan träna bort det genom att vara mer i lilla fållan. På måndag blir det iaf ännu ett pass för Josefin i varberg!

Och här kommer en film från passet i torsdags!!



Sen igår var vi hemma hos Kittys storasyster och hälsade på, hon bor verkligen supermysigt ute på landet på en stor gård där de har galopphästar och kossor och grisar. Vi skulle egentligen dit och grilla korv och ha mysigt men det snöade så mycket så efter en promenad blev det stekt korv inne istället, sen blev det självklart en tur till stallet, allt för att bota Fannys hästrädsla (när hon var liten skällde hon bara hon såg en häst, även om den var på 200 meters håll!). Och inte kan man väll hälsa på på en hästgård mitt i vintern utan att få prova på att tolka lite! Så himla roligt! Och hundarna var helnöjda över att springa brevid. Fannys hästrädsla blev som bortblåst och till och emd Lotta sprang och hade roligt! Så himla underbart!!



Och idag fick jag världens roligaste överraskning när jag vaknade, det var nämligen bästaste syster yster som knackade på dörren!! Det är verkligen inte ofta jag får oplanerat besök så gissa om jag blev förvånad! (sen när man öppnar dörren i morgonrock klockan halv två mitt på dagen, då får man nästan vara glad att det är någon man känner :P )



Iaf så åt vi lite lunch och var sen ute och gick en mysig vinterpromenad i det strålande solskenet! Så himla mysigt att ha någon att promenera med. Om det förresten är någon som har något bra tips på hur man kan göra för att Lotta ska slippa få is i hela tassarna så mottages det tacksamt, för nu spenderar hon nästan halva promenaden med att ligga ner och försöka bita bort den, stackars lilla Lottan!!



Nej nu blir det lite mera mat, en dusch och sen försöka sova lite mer innan det bliratt jobba igen. Hoppas på en bra natt inatt också!!



 
 
Emma

Emma

8 december 2012 22:15

Kul att du fastnat så för vallningen. Och roligt att ni hittat får som ni får öva på :) Vad mysigt att du fick oplanerat besök av syster :D

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

10 december 2012 10:42

Ja var mysigt! hade vart så mycket trevligare om vi bode lite närmare =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards