lottaskoja

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Eva-Karin - 23 januari 2013 21:04

I förrgår när jag skulle till jobbet så gick jag ut för att vänta på min kollega som skulle hämta upp mig ca 5 min innan hon kom, och efter någon minut så hör jag att de börjar skälla där inne, tusan också :( Misstänkte att de stod och kollade ut genom fönstret i trappen och tyckte att de såg något (men vet inte vad??), så satte lite provisoriskt upp en handduk framför fönstret, så hoppas verkligen det hjälper. Idag träffade jag min granne och då frågade jag om de skällde mycket när jag var borta. Och hon sa att sen jul så har de skällt en hel del, typiskt mina hundar, de blir alltid busiga efter ledighet, vet när jag jobbade på blå* och Lotta hade varit på semester hos mamma en månad, sen när vi kom tillbaka så tyckte hon det var så tråkigt att sitta i buren så hon satt och skällde massor :( Så himla svårt att veta vad jag ska göra bara, för förut har de inte skällt alls här hemma. Jo Fanny skäller när de kommer bilar eller hör något för då är hon en riktig liten larmhund, men inte så det stör. Och Lotta skäller i vanliga fall inte alls, men häromdagen när jag stod ute så tror jag till och med det var hon som började :( (Som tur är har jag en väldigt tålig granne så hon tycker absoolut inte att det gör något i nuläget!)

Tips på förslag till åtgärd mottages tacksamt!! Inget jättestort problem just nu, men det kan ju bli och vilket som så stör det mig att de är uppe i varv och skäller, vill ju att de ska vara lugna o sova....


Annars har Lotta fått ett bad idag, tar en hund i taget för det är rätt jobbigt att bada hund, väldigt oergonomiskt för ryggen och när jag gör det ordentligt så tar det rätt lång tid. Så Fanny får bada i helgen eller nåt istället.

Iaf så är Fanny så himla söt, för jag kan i stort settt aldrig torka Lotta utan att Fanny kommer och "hjälper" till. Vet inte riktigt varför, om det är för att hon själv hatar att vara blöt och därför snabbt vill hjälpa Lotta också att bli av med det äckliga vattet ;) Go är hon iaf, fast tror inte Lotta uppskattar det lika mycket :)




Och nu börjar jag äntligen piggna till, lagom tills det börjar bli dags att sova.....

Av Eva-Karin - 23 januari 2013 16:11

Har bara jobbat två nätter denna gång men är hur trött som helst idag. Sådär trött att jag nästan känner mig sjuk. Men tror nog att det faktiskt bara är trötthet. Så tur är det väll då att jag har sparat massa "arbetsuppgifter" jag kan göra från soffan. Har anmält mig till högskoleprovet, beställt pluggmaterial så jag kan börja plugga ordentligt, beställt tåg hem till värmland i början av februari och massa annat. Börjar känna av ett desperat behov av att lyckas riktigt bra på högskoleprovet, det är ju liksom min enda chans att komma in på utbildningen. Och tycker inte om att hela min framtid hänger på ett prov :( Men men, bara att plugga o hoppas på det bästa!! Så nu tänker vi fortsätta njuta av vår trötta slödag här hemma i soffan!!




 


Fanny har alltid härliga sovpositioner att bjuda på, så nu fortsätter vi kvällen i samma lugna stil! Längtar tills vi får gå o sova igen :)


Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards