lottaskoja

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Eva-Karin - 24 januari 2013 18:49

Idag kompenserade vi för att vi inte var ute alls igår, så idag har vi varit ute i 3,5 h och busat och tränat. Börjar med att åka tillbrukshundklubben och träna lite medhundarna i det fina vädret medan jag vöntade på att Kitty skulle komma. Fanny börjar fatta de nya kontaktfälten nu (2 på 2 av utan duttar!)och tror inte det kommer dröja länge innan de sitter helt, men så fort hon blir trött i huvudet så blir det fel, då kommer duttarna eller så springer hon bara av eller hittar på något annat <3

Lotta gjorde ett helt fenomenalt bra slalom, det är så häftigt att se henne när hon är taggad och busig och verkligen tar i i slalomet!!!

Sen kom Kitty och det blev pulka promenad, kör på 4 kg (en dunk spolarvätska) i pulkan och tror det är rätt lagom, går väldigt lätt sålänge det är snö och tillplattat men när det kommer lite grus eller mer snö så blir det lite motstånd, och det är ju bra med variation :)

Som vanligt när jag och kitty är ute så blir det tämligen oseriöst, idag blev det rätt mycket åkande bakom hundarna i nerförsbackar. Oj så kul det var och herregud så fort det gick!!! Här är en liten film på Kitty och tindra!




Vi hittade även en frusen vacker sjö där hundarna först fick dra oss (de fick då hjälpas åt!), och det är bara så himla kul att åka bakom dem!! Sen blev det bara en vanlig promenad efteråt så de fick springa av sig lite :)


     


Våra finaste <3

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards