lottaskoja

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Eva-Karin - 19 februari 2013 02:02

Ja nu har det återigen varit tyst här ett tag, och det har inte berott på inspiration att skriva, för det har jag egentligen haft massor av, det som har saknats är tid :( Det vore inte helt fel med ett par timmar extra varje dygn!


Så för att sumera senaste veckorna kommer lite bilder...


      

Bröd och kakbakning, mums vad jag älskar hemmagjort bröd!!





Tågresa hem till värmland över helgen, härligt att få vara hemma och träffa alla, blev födelsedagskalas för mormor och skidåkning med Emma och mamma, Fanny har blivit grymt bra på att dra mig i skidspåren!!

Vi hann även med en inoficiell agilitytävling, dock blev det bara massa diskar, elelr det var lögn, Lotta kom faktiskt på en 3e plats sista loppet med 10 fel på rivna hinder, men där gjorde hon ett fint lopp, Emma har det på film så ska be henne ladda upp det någon dag. Annars blev det belöningar i slalom och en belönad start för fanny, så det kändes ändå bra!!





   

Försöker vara duktig och plugga varje ledig stund men ibland är det svårt att få ihop stunderna, försökte även plugga på natten men tror inte det är så smart för hjärnan orkar liksom inte ta in så mycket info då...


 

Efter värmlandsresan så hittade jag min fina bur sönderbiten av möss, den hade stått i bilen över helgen bara...

 

Så nu har jag förklarat krig mot mössen och har tre råttfällor utplaserade i bilen!!




I helgen har jag haft besök av bästa Linda, det har blivit shopping, bio, mat, prat och massa mys :)


 

När vi var ute och gick vid haverdal så envisades dock gpsen med att säga att vi var mitt ute i havet och gick :)



 

på lördagen blev det födelsedags kalas hemma hos magnus, god mat och spel och trevligt sällskap!!


Och i söndags var jag ute på en egen upptäcksfärd med hundarna i skogen, försöker hitta nya områden inte för långt bort från mig som är fina att promenera i, mitt ute i skogen hittade jag dock denna vad jag antar är någon form av matstation, och jag antar att den var för vildsvin för det luktade riktigt vidrigt på platsen!!!


Så nu är ni uppdaterade i kortformat om mina senaste veckor :) Just nu är jag inne i 4 jobbnätter så det blir inte mycket annat än äta, sova, jobba och rasta hundar. Stackars hundar, förutom typ den 1,5 timmes aktivering de får per dag så får de bara sova... men men, inte så mycket att göra åt just nu.


Näe nu ska jag fortsätta jobba! Men tänkte att det kanske blir lättare att skriva snart igen om jag inte har så mycket jag vill uppdatera er om först :)

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards