lottaskoja

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Eva-Karin - 10 mars 2013 17:27

Ja det är något jag har försökt skapa nu. För ungefär 2 veckor sedan så fick jag ett rejält uppvaknande, då hade jag inte sovit mer än ett par timmar per dygn i över en vecka. Och det tillsammans med en hel del annat gjorde att jag hade ett litet sammanbrott här hemma. Jag rannsakade mig själv och gick igenom mitt liv och insåg att jag stressar väldigt mycket, och dessutom är mycket av det alldeles i onödan. Jaja, ska inte prata så mycket om det här men det har helt enkelt blivit en väldigt ond cirkel där jag i stort sett gick med en konstant inre stresspåslag. Så för två veckor sen beslöt jag mig för att såhär kan det inte fortsätta, då kommer jag inte hålla många månader till. Så avbokade alla mina sociala planer för den närmsta framtiden, och efter att ha jobbat två nätter då jag kände att det inte riktigt funkande så då sjukskrev jag mig en vecka, och krävde att jag skulle få gå ner i arbetstid sen. Så nu befinner jag mig i slutet på sjukskrivnings veckan. Och visst känns det konstigt att vara hemma från jobbet när jag inte är fysiskt sjuk, men helt ärligt så tror jag att jag har gjort mig själv den största tjänsten jag kunde. Jag har gett mig själv och min kropp en chans att återhämta sig och försöka skapa en förändrad och bättre tillvaro. Och det hade jag inte klarat om jag skulle ha jobbat de 6 dagarna som var inplanerade under veckan! Så för typ första gången i mitt liv har jag sagt ifrån och gjort något som enbart gagnat mig själv!

Sen krävs det visst en hel del arbete för att lyckas bryta dessa stressande negativa tankemönster och beteenden, jag märker verkligen hur lätt det är att jag hamnar i samma gamla hjulsppår,  men det känns bra att jag är medveten om dem så jag iaf har något att jobba på!


Sitter just nu och väntar på vidare information från chefen om hur det blir med min arbetstid, hoppas verkligen hon lyckas lösa det, för annars säger jag upp mig. Har fortfarande min provanställning kvar till sista mars så har bara 14 dagars uppsägningstid. Men det känns väldigt tråkigt om det ska behöva gå så långt. Och just nu ser jag verkligen fram emot en sommar här i södra sverige :)


Iaf har veckan spenderats på ett mycket lugnt sett och jag har mest bara varit hemma. Jag och hundarna har gått riktigt långa och härliga skogspromenader, jag har varit på massage (som faktiskt äntligen fick bort huvudvärken jag har gått med konstant senaste tiden) jag har umgåtts med Elin och Kitty och igår åkte jag även upp till farmor och farfar eftersom pappa var där och hälsade på :)


Och idag har vi varit och vallat. Första vallningen på 3 månader! Så det var med stor spänning vi åkte dit. Hur mycket skulle Fanny komma ihåg, hur mycket skulle jag komma ihåg? Men är bara så glad att vi åkte, det gick verkligen hur bra som helst idag, alla små delar vi har jobbat med bara funkade, hon flankade superfint och hon drev fint, och hon kunde skifta fint mellan de båda lägena!! Min underbara lilla hund vad hon gör mig glad!! Så för första gången på riktigt länge känner jag mig nu uppfylld av massa positiv energi!! Åh vad jag har väntat på denna känsla, en känsla när allt slutar vara jobbigt och jag istället kan se med glädje på livet och framtiden! Så detta var nog bästa tänkbara slut på denna vecka, jag känner mig äntligen som mig själv igen!!


Idag höll hon ett mycket bättre tempo, utan stress och massa snabba rörelser :)


   

Såhär grönt och fint är det nere i södra sverige, eller var iaf igår, nu har det faktiskt frusit på och snöat lite igen :(

 

Jag bor på övervåningen i det gula huset till höger :) Älskar att ha en egen gräsmatta man kan gå ut och bara sätta sig på nu när det börjar bli varmt!



 

Lotta tycker det är härligt med vår!!!!!!



           

<3

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards