lottaskoja

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

en bra helg!

Av Eva-Karin - 25 mars 2013 18:23

I fredags åkte jag och Kitty ner till Sofie för att få Fanny och Tindra undersökta. Och vi var två mycket lättade tjejer som åkte därifrån, tänk vad mycket man kan gå och inbilla sig är fel :)

Iaf så var Fanny bara lite allmänt stel i ländryggen, inget farligt utan bara som de kan bli, så med lite massage och laser så var det bra igen. Fick inga andra anmärkningar så det kändes toppen! Så skönt att veta att de integår och har ont någonstans! Efteråt fick hon ligga 15 min på vibben,det tyckte hon  var skönt!!!


 


Väl hemma igen blev det fredagsmys med mamma, hon var hemma och passade Lotta medan vi var iväg, och att lämna mamma ensam hemma är inte det sämsta man kan göra ;) När jag kom hem hade hon bakat bröd, frallor, kladdkaka samt gjort pizza!! Snacka om lyxigt!


För övrigt har vi haft en riktigt bra helg, har hunnit med påskmarknad, strandpromenader, mys med Elin och magnus, glassätande, filmtittannde, biltvättande och mycket mer :) dessutom har hundarna levt lyxliv,eftersom mamma alltid vaknar tidigt så har de varit ute på minst en timmes morgonpromenad varje dag innan jag ens har vaknat :) Mycket nöjda vovvar!!

Det bästa med allt är att dessutom nu nästan är spikat att Elin flyttar hit!! Och snart dessutom! Wiie så kul det ska bli att bo i samma stad igen!!

Sen är även nya schemat spikat nu, iaf fram till 1/6, och det känns riktigt riktigt bra!!! Åh vad livet är bra just nu!! NU gäller det bara att jag ska skriva bra på högskoleprovet också!!!


Lotta kolla vattentemeraturen med mamma och magnus



Elin och Fanny passar på att roa sig lite :)



   

Och bilen fick sig en mycket välbehövlig tvätt!! Var nog ett år sen sist och den var mer brun en röd, och oj så fin den blev!!Nästan så jag undrar varför jag inte tvättat den tidigare :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards