lottaskoja

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Eva-Karin - 30 juni 2013 20:25

Ja nu börjar jag tröttna på skador och sår på hundarna, efter att Fannys sår på benet läkte ihop så fick Lotta en fästing som hon kliade på på ryggen, och innan jag hann fatta vad osm hände så hade hon fått ett våtexem. Så bara att klippa bort päls, tvätta, torka och sätta på krage :(     

Och nu, när det såret äntligen är typ läkt, ja då går Fanny och gör illa sig i tassen, så bara att flytta tillbaka kragen till henne igen :( Men men, det verkar inte vara så illa denna gången iaf, hon har skurit sig lite i ena trampdynan, lyckades pilla ut två små gruskorn och sen har hela tassen fått stå i "fotbad" i klorhexidinschampo i 15 min. Så nu hoppas jag den läker ihop snart och utanvidare åtgärd! (bli såklart strumpa på när vi är ute!) Men hoppas iaf det blir bra så vi kan tävla på värmlandsrallyt!!


Annars har det gått frammåt medvallningen (ja vi har hunnit med ett asdåligt pass också men så är det bara ibland, jag var på dåligt humör och utmanade henne lite för mycket). Jag har nu kunnat stå utanför 25an och hon har fått jobbasjälv där inne. Första passet blev hon helt slut. Det var visst väldigt väldigt jobbigt att ha hela ansvaret för fåren själv ;)

Det jag återigen har svårast för är att få henne att förstå att hon ska flytta djuren rakt fram, hon vill fortfarande helst bara gå runt och ta dem till mig :( Men men, vi ska nog lyckas ta oss igenom det också :)


 


Annars har helgen spenderats ute hos bästa syster yster och Magnus. Väldigt trevligt med lite sällskap!! Igår gick vi på långpromenad och hittade årets första kantareller, mums, så obeskrivligt gott!! Och idag har vi varit på en väldigt udda loppis, man fick liksom kriga till sig varorna, inte riktigt min stil men Elin lyckades iaf göra några riktiga fynd :)


       

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards