lottaskoja

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

fullt upp på semestern!!

Av Eva-Karin - 20 juli 2013 19:54

Den 4e Juli jobbade jag min sista natt på Spenshult, så himla skönt! Och ungefär två månader ledigt tills studierna börjar! För nu är det bekräftat, jag har kommit in på djursjukskötarprogrammet!!!


Semestern började iaf med att jag fick besök av bästa Linda, vi hade strålande sol men ganske så blåsigt alla dagar.

En dag spenderade vi i Toerkov och båstad, väldigt mysiga små städer att turista runt i :)



 

Lotta fick följa med och njöt av att vara ensamhund medan Fanny passades av Elin




 

Hann även med en trevlig grillkväll på stranden, bad, mat, frisbee, beachwollyball, ja kan ju inte säga annat än att vi hade roligt :)


   

Grillad annanas till efterätt!! Mums!!!



   


Efter Lindas besök bar det av till Jönköping för 3 dagar freestyleläger för Emily Larham (?) hemma hos Jessica. Ett riktigt toppenläger, bra kursdagar, trevliga kvällar och bodde helt perfekt och fick massor av träningsinspiration!


Mysiga småländska skogar!!


   

På gården jag boddehade de en liten uppfödning av araber, så himla fina hästar!!



 

Och yngsta deltagaren på lägret var så söt att jag nästan kidnappade henne :))  


 

Emiliys fina BC visade upp lite trix i ridhuset, var tyvär alldeles för dåligt ljus där inne för att ta några bra bidler...



Efter lägret bar det av hem till Stugan i molkom för att tävla agility i 4 dagar tillsammans med massa undrbara människor. Tror vi blev 7 pers och 13 hundar som bodde i stugan i år :)

Blev inga reslutat alls tävlingsmässigt för min del, är väl nöjd med endel saker bitvis men annars känns det rätt trist att inte ens kunna ta sig runt de enklaste av klass ett banor :( Men men, var antingen kontaktfälten eller slalom som krånglade, och kan väll egentligen inte klandra Fanny heller för kan ju knappast påstå att vi tränar regelbundet nuförtiden. men det var iaf himla kul att se och heja på alla andra!!



Fanny hade en liten minisläkt träff i stugan med syster Fri, mamma Peg och brorsan Frank


 

Mycket mingel blev det både för två och fyrbenta :)


 

Söta mamma Peg

 


 

Och trors långa tävlingsdagar hann vi med massa god mat ute på altanen på kvällarna, så underbart att bara kunna sitta ute och njuta!



   

Tycker verkligen om vår fina stuga!!!


Efter allt tävlande blev det iaf en hel vilodag, går nog inte att bekriva hur trött jag var efter både kurs och tävlande!!! Jag och Kitty var ute och paddlade kanot och badade med hundarna innan hon skulle iväg på vallhundsläger. Och helt slut ligger jag hemma i soffan och slöar på kvällen när hon ringer och frågar om inte jag också vill åka på läger, för det är nämligen 2 st som inte har dykt upp på lägret. Så efter lite velande med mig själv så bestämde jag mig för att också åka. Så nu har jag slltså lyckats klämma in två dagar med vallhundsläger också. Väldigt roligt och intressant att få se alla andra jobba med sina hundar och har fått hjälp med en hel massa verktyg och tankar jag själv har användning av. Vallning är verkligen svårt menfruktansvärt roligt!!

Och har fått träffa massa nya trevliga människor, bott trevligt och ätit supergod mat. Vi har fått prova att göra våra första hämt, gick inte speciellt bra då jag hade väldigt svårt att få Fanny att hålla ut, men det blev iaf bättre och bättre :) Även fösningen har blivit betydligt bättre och nu vet jag mer vad jag kollar efter och hur jag ska jobba. Så ska bli kul att åka hem till våra egna får igen i nästa vecka :)


Tränar på att föra tillsammans med instruktören Peter


 

Ute på kvällspromenad med hundarna


 

Hela gruppen som var med, tycks vara en ganska sne könsfördelning ;)


 

Jag och världens bästa Fanny <3


 

Vi fick jobba mycket med att lära dem hitta balans själv!


   

Fanny ligger och väntar på att få starta på sitt första hämt :)


Efter vallhundlägret bar det av direkt hem till mina gamla arbetskollegor för lite grillpartaj, humla mysigt att få träffa dem igen även om jag måste erkänna att tröttheten var rätt påtaglig!


Och idag har vi faktiskt haft vår första helt inaktvia dag på hela semestern, har inte ens varit utanför trädgården (är hemma hos mamma och pappa i Kil), det enda vettiga jag har gjort är att tvätta bilen och hjälpt pappa att lagga mat. I övrigt har jag bara slappat! Så himla skönt!! Och så tänker jag fortsätta ett par dagar till innan det bär av ner till halmstad igen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards