lottaskoja

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

nu var det längesen..

Av Eva-Karin - 24 september 2013 18:12

Ja nu har jag visst inte haft lust att blogga på en stund. Går lite upp och ner det här, men på sommaren när man bara vill vara ute så blir det automatiskt mindre tid åt bloggen. Annars tycker jag ju himla bra om att blogga, tycker att det blir en bra berabetningsprocess åt mig själv att skriva ner saker, det får mig liksom att se dem i ett helt nytt ljus, och så får jag bolla tankar och ideer med mig själv utan att behöva besvära andra med dem :)


iaf så har jag och hundarna nuu flyttat till lilla Skara. Ja vi har ju snart bott här en månad nu!! Första veckan passades hundrana av världens bästa hundvakter (mamma passade Lotta och Elin passade Fanny), så tusen tack igen hörni. Hundarna kunde nog inte haft det bättre och jag fick chansen att vara med på nollningen osv.


Har nu träffat en hel del nya vänner här uppe, både hundfolk och icke hundfolk ;) Men har tyvärr inte hittat någon riktig agilitynörd än, men hoppas kunna smitta ner ett par som iaf är på god väg så de också verkligen ska fastna för sporten. För min egen agilityinspiration är helt plötsligt på topp igen. Det hände någonstans där de sista veckorna i halmstad, och nu känns det hur kul som helst igen :)Så i helgen har vi faktiskt varit nere i halmstad och nästan varit på lite träningsläger :) Vi har hunnit med att köra en av banorna från sm, en från bordercollie classic och sen vara med på en tunnelcupstävling. Den stora utmaningen nu är att jag har beslutat mig för att ge andra handlingssystem en chans (funderade på om det vara alla regler, som jag iof tycker himla mycket om, i greg systemet som har fått mig att känna mig så otillräcklig och dålig och att det är därför jag har saknat inspiration), och inte vet jag, men detta har iaf gett mig en nytänding och allt känns mycket roligare igen, förutom att jag är helt lost och känner mig som en nybörjare igen!

Men vi får se, huvudsaken är ju att jag tycker det är roligt, och jag behöver gå lite kurser för att utvecklas, har ju kört fast i att jag enbart tycker det är kul att träna Fanny, men jag tycker inte om att utmana och träna mig själv, och då känns detta lite mer som en kick i rätt riktning för  att börja göra det :)


Och tunnelcupen i söndags var nog också en spark i rätt riktning, för det var första gången jag verkligen jobbade och sprang ordentligt på en tävling, och vilken rolig känsla det var, att bara få springa. Sen blir det ju lite annorlunda med tunnlar för då får man ju en liten paus varje gång hunden är inne i tunneln, men jag kände ändå att det var en nyttig erfarenhet för mig! Att få springa och skynda sig och hela tiden jobba frammåt. Sen gör jag ju massa förvirrade blindbyten som jag inte alls hade planerat och där de egentligen blir sämre än framförbyten, men så är det nog nu, jag är lite lost när det kommer till blindbyten och att jag helt plötsligt inte har en självklar väg att snurra åt, så då blev det lite tokigt på banan. Men runt kom vi vilket som båda loppen, och det resulterade i en tredje plats och en första plats!








Och dagen blev ju inte sämre av att vi fick umgås hela dagen med Elin och Jonas! Och Joule gjorde sin första inoficiella debut och slog till med två nollor han oxå! De kommer bli sjukt kul att se dem på tävlingsbanorna framöver!


Annars har helgen innehållit allt en helg i halmstad ska innehålla enligt mig, en solig och härlig lång strandpromenad med underbara vänner, massa agilityträning, cykelturer i skogen, mys med Syster yster och Magnus, massa god mat, hälsat på hos fåren och massa annat :) Helt enkelt en riktig toppen helg som fick mig att allvarligt fundera på om det var värt att flytta från halmstad. Och den frågan har jag inte riktigt funderat klart över än...


nej nu ska jag iväg på en föreläsning om friskvård och rehabilitering av hundar...


men åtrekommer snart, har ju lovat min kära syster att uppdatera med lite bilder från nya lägenheten här i skara :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards