lottaskoja

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Eva-Karin - 26 oktober 2013 11:36

Känner verkligen att jag saknar agilityn och alla mina braiga träningskompisar. Är ju så bortskämd med att ha duktiga träningskompisar som kommer med inspiration och ideer och som hjälper en att förstå när saker inte går som planerat. Här i skara finns det bara en dålig och halkig plan att vara på och jag har svårt att hitta inspiration att bygga och träna något där, fast jag egentligen känner mig supersugen på att träna... Men men, jag är iaf anmäld och ska gå kurs för Eva-Marie i början av november och det ska bli väldigt kul! Med då ska även min kompis Anna, så hoppas vi får massa nya ideer vi sen kan träna på tillsammans. Och sen har jag även anmält mig till Götenes inomhusträningar i vinter, så det blir 13 söndagar under vintern, så nu återstår bara att se hur många av dem vi lyckas vara hemma och vara med på :) Men kul med lite gemensam träning där vi tillsammans kommer bygga olika banor och kominationer, och vem vet man kanske lär känna massa trevliga människor oxå ;)


Annars hade vi tenta i onsdags, den kändes ganska stor och tog lång tid att skriva. Men känner mig ganska säker på att den gick bra, så godkänt borde jag definitivt få, men gjorde ett par fel som stör mig massor, fattar liksom inte hur jag kunde tänka så fel ;)


Och sen har våra fina får flyttat nu. Bästa Elin och Jonas skickade iväg dem förra helgen. Och nu har de flyttat till en 4H gård i hässleholm där de ska ha lamm och kommer få det superbra! Så får se om vi inte ska åka och hälsa på dem till våren när lammen kommer :)


   


Och igår kväll jobbade jag mitt första egna pass, men hade tur, för kvällen innan hade tydligen varit helt hysterisk och de hade fått in massa akutfall och flera som behövde opereras och var jättedåliga, men igår när jag jobbade var det superlugnt, vi skickade hem alla hundar så hade bara tre katter inne, och den var jourveterinären sjuk så vi hade inga akutfall heller. Så det kändes som en lugn och bra början på det hela och jag kunde till och med gå hem tidigare :)

Annars velar jag fram och tillbaka varje dag på hur jag vill göra, ska jag fortsätta plugga eller ska jag sluta och fortsätta jobba som sjuksköterska, har ju liksom inte provat allt där än. Men har väldigt svårt att bestämma mig. Men tre år går ju fort, och tror nog att jag helst vill jobba med djuren :)


Jaja, det var allt för nu, har en helt oplanerad helg framför mig, ochd et är så ovant så vet liksom inte vad jag ska hitta på :) Och det regnar ute så har ingen lust att gå ut, men kanske bara skulle ta och läsa en bok eller nåt :) Ikväll blir det iaf middag med ett par klasskompisar!


 

Måste bara säga att Lotta verkligen gör framsteg i träningen och det är nog inte så långt kvar innan vi kan starta i rallylydnad. Hon är verkligen galet rolig att träna just nu. Så himla pepp!! Borde filma och ha till någon dag när jag är deppig, för man kan inte annat än att bli glad av att se henne när hon är sån! Världens bästa Lotta!!




Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards