lottaskoja

Alla inlägg under november 2013

Av Eva-Karin - 13 november 2013 21:09

I helgen var jag och Anna på agilitykurs för Eva-Marie Wergård. En inspirerande och peppig kurs och jag har fått massa ideer om vad vi behöver träna vidare på! Anna var snäll och filmade det mesta, men eftersom hon är vänsterhänt och därmed vänder mobilen åt motsatt håll från de flesta högerhänta, så blir filmernaav någon knäpp anledning upp och ner i daton :( Och jag kan verkligen inte hitta någon funktion i moviemaker som vänder rätt dem, därför blir det nu opraktiskt nog massa olika filmklipp istället för en film. För om man laddar upp dem på youtube direkt från telefonen så blir de åt rätt hålliaf :)


Dag ett och första banan, vi fick prova att både ta dem på in och utsida om hindret före tunneln, utsidan som på filmen kändes helt klart flytigare. Sen fortsätter samma bana...

Och vi fick även här prova massa olika byten, blindbyten både där jag gör det på filmen men även mellan hindrena samt bakombyten. Jag hade väldigt svårt att få henne att ta ett bra bakombyte för då gasade hon istället på till tunneln som ligger rakt fram bakom. Definitivt något att träna på :)

Här en lite snutt på blindbytet på andra stället, jag kunde dock ha jobbar bättre och sprungit på och varit tidigare med bytet (det borde jag ha varit på det förra oxå!)


Längre fram i samma bana så ska man ta samma hinder typ som tidigare fast baklänges, och här blev det svårt för oss eftersom hon har så himla dåliga svängar ut ur tunneln, och är inte jag i tid till serpentinen så läser hon inte min position över huvudtaget utan blåser bara på i full fart framåt, därför provar jag massa olika lösningar här, som på filmen dubbla blindbyten..


Och sen när vi hade fuskat och vinklat ut tunneln lite så kunde jag även komma upp i bättre position till en serpentin, och Eva-Mari fick mig att prova något nytt (som jag verkligen inte trodde jag skulle hinna) och det var att lägga in en liten decel vid hindret jag vill att hon ska hoppa tajt på, förra att sen springa vidare och göra serpentinen, och jag trodde verkligen inte det skulle funka men det gjorde det. Svängen blev helt otroligt mycket bättre och jag hann ändå :) Provade även framförbyten och det gick det också men det var svårt att vara i bra position och i bra tid :)


Det var det mesta av vad vi tränade på dag ett, sen körde vi även en hel bana..


Dag två körde vi först en lättare bana som vi sen gjorde om...


Den lite klurigare varianten..


Jag hade svårt att få ett flytt i starten, men synd att inte sista gången blev filmad för då stack jag tidigare och han upp till en bättre fb position sen :)


Det var nog alla filmer som jag har laddat upp idag :) Får väll se om jag lyckas klura ihop hur man vänder filmerna så det går att göra någon lite flytigare film men så länge får detta duga :)



Av Eva-Karin - 5 november 2013 19:59

Jobbade fredagskvällen, så körde ner på lördag morgon för att hälsa på Kitty och Elin i Halmstad. Passande nog så var även DM denna helgen då då passade vi på att vara med där. Och vi lyckades faktiskt med att nolla både hopploppet och agilityloppet, och det var det ingen annan som gjorde så det ledde till en vinst :) Så nu har vi en stor fin vandringspokal här hemma som mitt och Fannys namn ska graveras in på :)


Agilityloppet var en rolig bana, jag gör massa småmissar men är nöjd med helheten :) I Hopploppet är jag sen med  i stort sett alla byten men runt kom vi ju ändå :)




Så nu har vi både en guldmedalj och en pokal :)

 



Vi har hunnit med mycket annat roligt i helgen oxå, som strandpromenad och agilityträning :)


     

I går var vi även hos Sofie (hundfysioterapeut) och hon hittade en smärtsam punkt vid L6 i Fannys rygg samt att hon hade minskat med 2 cm i omkrets på vänster bak. Så hon fick både laser och massage och massa annan behandling, och nu ska jag stretcha ryggen varje dag i någon vecka, sen får det bli ett återbesök till någon här i skara i december och sen får jag se om jag inte kan lyckas åka tillbaka till Sofie efter jul. Men det är ju rätt långt att åka.

Men usch vad jag får dåligt samvete när jag får veta att hon har gått och haft ont, börjar ju genast fundera på hur länge och om man är en dålig matte som inte upptäck och gjort något åt det tidigare :(

Men men, inte mycket att göra åt nu, nu blir det iaf vila och koppelpromenader fram till helgen, då blir det ju träning som jag tänker åka på (fick inga restriktioner så tror inte det kan göra någon skada) och sen ska jag börja tänka mycket mer på vad vi gör i vardagen, hur jag belöna och vem jag låter henne leka med och var osv


Och idag på vägen hem från halmstad så lyckades vi få till en promenaddejt med våra extremt saknade göteborgsvänner!! Så himla härligt att ses igen. Och både Fanny och Vimsa blev typ helt galna av att se varandra igen efter så lång tid!! <3

       


OCh nu har jag efter vad som känns som en extremt lång eftermiddag försökt ta igen ca 1 veckas plugg på en dag. Men nu ger jag upp och nöjer mig med ett halvkasst arbete, det är ändå inte betygsgrundande och nu har jag verkligen inte inspiration att plugga mer...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards