lottaskoja

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Eva-Karin - 5 april 2014 14:06

... just nu sitter jag och känner mig väldigt deppig. Vi var hos vår rehabsköterska igår, då Fanny har blivit lite värre och vänt sig om ofta och kollat mot ryggen trots NSAID. Hon konstaterade dock att det var höftböjar muskeln som spökade igen (Fanny har troligtvis gått och spänt sig pga ryggen) och jag har inte tänkt på att stretcha och massera den för jag trodde att den var bra nu och att den skulle hålla sig bra, nu när hon åt smärtstillande. Men tyvärr var det inte så, jag kommer nog få hålla efter den resten av hennes liv. Och hon ömmade fortfarande en hel del i ryggen :( så som det ser ut nu så blir det till att äta smärtlindring över hela sommaren...

Vi pratade även en hel del om träning, och hon sa att hade det varit hennes hund så hade hon inte kört någon mer agility alls. Det är som att be om fortsatta problem då alla hopp, svängar och stopp på kontaktfält är väldigt påfrestande för ryggen. Så summan av det hela gör att jag nu har bestämt mig för att även om hon blir bra i sin rygg, så kommer vi aldrig mer köra agility :(

Och det är nästan så jag känner gråten komma i halsen när jag tänker på det. Jag har verkligen tyckt om att träna och tävla agility med henne, vi har haft så himla roligt och lärt känna så himla många trevliga människor tack vare just agilityn. Kan faktiskt inte tänka mig någon roligare hundsport. Och det faktum att vi aldrig mer kommer vare sig tävla eller träna mer gör mig riktigt ledsen. Vi tog oss ju inte ens ur klass 1, och jag hade så många mål och planer på vad vi skulle fortsätta träna på. Och jag såg verkligen fram emot att få flytta till uppsala där vi skulle få träna agility med alla underbara hundmänniskor vi känner där. Och nu får vi inte göra något av det :(

Men men, det viktigaste är ju faktiskt att hon blir helt bra och slipper ha ont! Så bara jag ger det lite tid och får sörja att vår agilitykarriär är över, så ska vi nog lyckas hitta något annat roligt att träna så småningom! Hon är ju trots allt världens bästa hund och vän oavsett vad vi hittar på!




Kollade igenom lite gamla agilityfilmer och hittade denna från sommaren 2012 :)



Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards