lottaskoja

Direktlänk till inlägg 20 juli 2015

13 veckor och 7,7 kg

Av Eva-Karin - 20 juli 2015 21:15

I fredags fyllde bell 3 månader (vilket även var på 13 veckors dagen). Och passade på att väga henne på jobbet i lördags och då vägde hon 7,7 kg. Så ca 0,5 kg upp på en vecka. Men gissar att viktökningen kommer vara ännu större de närmsta veckorna som kommer. Gick tillbaka och läste lite från när Fanny var lite. Henne fick jag när hon var strax över 14 veckor. Och efter det gick hon upp ca ett kg i veckan ett bra tag. Men det är svårt att tänka sig att om bara typ 3 månader så kommer hon i stort sett ha utvecklats klart höjdmässigt. Men jag längtar verkligen tills hon blir stor också. Allt det där som är så bekvämt med stora hundar, de kan gå och lägga sig när man ber om det, de går framåt närde går i koppel så man slipper snubbla över dem ;) osv. Men jag njuter verkligen av valptiden också. Älskar att bara sitta och titta på när hon busar. Hon är väldigt underhållande! Och älskar att träna med henne. Nu har vi dessutom hunnit prova på att träna lite enkla grejer på nya platser och med en hel del störning. Och hon tar störningen hur bra som helst och leker och tränar för full ändå! Så himla härlig tjej.


Förra torsdagen varvi på utställningsträning. Inte för att träna utställning såklart men för att miljöträna att vara kring andra hundar och människor. Och hon skötte sig verkligen helt perfekt! Var tyvärr en hund som skrämde henne lite (han skällde och hoppade mot henne men var ju självklart kopplad), men i övrigt gick det väldigt bra. OCh hon kunde till och med gå fram och ta godis och kela lite med instruktörena efter ett tag. SÅ härligt, kändes som den första positiva människomötesgrejen som hade hänt på rikitgt länge! Och efter det har vi även hunnit hälsa på på brulshundklubben två gånger när Anita hade kurs, så då fick hon också minglat och träna på och sitta i en kurslokal (somnade i mitt knä), och idag på jobbet så ville hon först inte hälsa på någon när hon var med själv in, men då bad jag bara alla att strunta i henne. OCh sen efter jobbet när Fanny var med så gick vi en runda och då möte vi tre kollegor och efter att Fanny hade gåttfram och hälsat på dem så gick hon också nyfiket fram och nosade. Så det kändes också väldigt skönt! Att hon börjar se upp till och följa Fanny. Det har hon faktiskt inte gjort förut.


Ja det är såklart mycket mer än det här som har hänt. Bla har vi varit till min favorit strand två gånger. Det är en helt underbar sandstrand som ligget mitt ute i skogen. Och Bell älskade såklart lika mycket som oss andra. Främst för att hon upptäckte hur rysligt kul det är att gräva i sand ;)


Och Fanny har fått gå två långa spår. Och hon är verkligen helt suverän! Blir lika imponerad varje gång!


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards