lottaskoja

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Eva-Karin - 6 mars 2011 17:17

Tur att man har världens bästa familj, som hjälper till att ordna så att hundarna får sitt när matte bara ligger i soffan och sover... Blandat med sömnen är det förståss mycket tankar som snurrar, men efter lite personligt pepptalk med catrin så känns det ändå som det kommer lösa sig. På något sätt gör det ju alltid det. Men på samma gång så känns allt så surt, för allt var ju så bra, trivs så himla bra med kollegor, arbetet i sig och med arbetstiderna.... Men men, allt i livet händer väll av en anledning, så även om jag inte kommer att se den nu, så kommer jag väll förhoppningsvis göra det i framtiden. Har även fått endel väldigt bra tips om agilityträning, som jag kan börja med med valpen. Lotta är i ungefär lika mycket zombie tillstånd som jag just nu, så med henne gäller det bara att hon ska tycka att det är roligt. Men blir ju iaf tävling nästa helg, så hoppas jag kan tända igång henne lite då iaf... Här kommer lite bilder, sen ska jag nog sova lite till....


  Hittade denna gamla bilden på pappas kamera, snacka om att hon ser lite ut min lilla zombie, men har ingen aning om när bilden är tagen..  

Den lilla valpen börjar bli ganska stor :) Alldeles snart 5 månader..


  Pappa tyckte vovvarna skull ha en mjuk madrass att ligga på ute, så de fick hans fina liggunderlag...   <3     Med ett stort tuggben kan valpen underhålla sig i timmtal...   Spike blev nya favoriten...   4 söta vovvar...

På ryggsäckspromenad, blev nog dock den sista, för hon börjar bli så stor att hon är för tung att bära...  

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards