lottaskoja

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Eva-Karin - 20 januari 2011 15:07

Så här kommer några till!

Nu har hon börjat slappna av här hemma och ligger och sover brevid Lotta på madrassen. En dag blir de nog bästa kompisar de där två :)


Jag har bara tagit det lugnt och låtit henne bli trygg här hemma än så länge (är ju första dagen) och det enda vi tränar är inkallning och att lyssna på namnet :) Och rumsrenhet förståss. Väldigt rolig tjej att träna med. Ska bara jobba upp föremålsintresset lite. Just nu slår verkligen godis allt annat!


Här kommer bilder på skönheten :) Ska bli så spännande att få vara med och påverka hennes framtid!


  Sötnosen vill ha en godis :)   Undra hur öronen kommer att sluta ;) 

Lotta är väldigt duktig, fräser inte ifrån men talar ändå om med ett tydligt kropps språk när hon inte vill leka :) och den lilla är ju så bra på hundspråk att hon då lyssnar. Det gör verkligen allt mycket lättare :)


Nu får det vara nog med bilder från idag.


Men det lär väll dyka upp flera under helgen :)


  

Av Eva-Karin - 20 januari 2011 12:18

Har fått låna kittys bur nu i början. Och det var väldigt skönt. För hon är van att sova i bur och slocknade direkt jag satte in henne där. Och jag slapp att oroa mig för att hon skulle hitta på några upptåg.Idag har hon lite svårt att slappna av och sova. Och om hon somnar så vaknar hon väldigt lätt av minsta ljud. Men är väll inte så konstigt såhär första dagen i sitt nya hem. Har iaf varit ute och busat en hel del i det underbart soliga vädret (glömde tyvär kamera då). Och hon är verkligen en kvicktänkt tjej som lär sig snabbt. Verkligen supertaggad på allt som kan räknas som mat :)


  Lotta har nu börjat leka med den lilla damen :)     Sötnos!  

Bus!



 

Man får prova sig lite försiktigt fram i början tycks Lotta tänka. Och det känns väldigt skönt...

  

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards