lottaskoja

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Eva-Karin - 24 januari 2011 11:38

Ensamhetsträningen går frammåt. I lördags när jag gick in och duschade skällde och gnällde den lilla fröken för full hals. Så har tränat många och korta lämningar när jag går ifrån henne till ett annat rum. Nu har hon lärt sig att acceptera det så idag kunde jag duscha i lugn och ro utan problem :) Lite roligt att få ett nytt beteende att jobba med. Eftersom Lotta aldrig säger ett knyst så har jag aldrig behövt tänka på det viset med henne. Så det är en utmaning :)

Annars leker vi en hel del kurra gömma och byta håll när vi är ute och går. Och hon har redan blivit mycket duktigare på att hålla uppmärksamheten på mig. Självklart är det lättare när inte Lotta är med men numera så håller hon koll på var jag är även om Lotta inte är hos mig. Känns iaf som vi har börjat lägga en riktigt bra grund. Hon vill fortfarande fram till allt och alla och hälsa. Men hon är lätt att avleda med lite godis och Lotta är även här en exemplarisk förebild då hon just nu är inne i en period då hon fullständigt struntar i alla andra :)


Kommer lite bilder från i helgen. Jag och Kitty var och simmade de stora hundarna innan hon skulle jobba. Och lilla fanny fick sig ett bad för att få bort lite valpkiss lukt ;)


  

Hon börjar även lära sig att liggakvar på platser. Och det är ju betydligt lättare när man har storfavoriten att ligga brevid :)


  

Apportering av leksaker är roligast :)



Snakca om att hon ligger lågt med huvudet i vattet. Inte konstigt att hon får vatten i öronen hela tiden och måste skaka sig (ond cirkel, för när hon skakar sog så kan hon inte simma utan sjunker och får ännu mer vatten i öronen och vill då skaka sog ännu mer, men vet inte hur jag ska lära henne att simma med huvudet högre)


Nu sover iaf båda vovvarna så jag funderar på att göra detsamma. Ska jobba natt inatt så kan vara skönt att vara utvilad.  

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards